peterinchina.reismee.nl

de treinreis naar DATONG

vandaag iets later opgestaan om aan de trein reis te beginnen van een paar honderd km van BEIJINg naar DATONG .

op het station aangekomen natuurlijk een grote mensen menigte dat wil je niet weten zo groot er komt geen einde aan maar BEIIJING heeft natuurlijk dan ook 18 miljoen mensen dus is het niet zo gek dat daar dan ook zo veel mensen op het station staan die allemaal met de trein mee willen .

onze plaatsen waren gereserveerd en uiteindelijk na een paar chinezen te kennen hebben gegeven dat ze verkeerd waren en op onze plaatsen zaten konden we allemaal na een beetje ruilen toch bij de eigen partners zitten .

onderweg stelde niet zo vel voor het was smog mistig dus het uitzicht was niet van dien aard dat het de moeite waas om foto,s te maken vanuit de trein en dat heb ik dan ook niet gedaan .

in de supermarkt hadden we gister heerlijke noedel bakken gekocht en ander vreterijen die goed van pas kwamen .

onderweg kwamen ze regelmatig aan met eten en snuisterijen en ma kocht nog een massage apparaat die bij de minst gerinste aanrakein al ging trillen hahahaha

ma ging wat kaarten met medepassagiers en ik heb wat zitten spelen met me nieuwe telefoon en met de labtop .toen ik iedere keer in slaap viel heb ik hem maar uit gezet was veels te bang dat ik zou slapen en de labtop zou laten vallen .

eindelijk was de trein reis afgelopen en kwamen we in DATONG waar aldaar we aan de overkant van het station het hotel hadden waar we even later de sleutel kregen en we ons konden fris maken en gereed voor het diner .

shit opeens kwamen we er achter dat we onze pin pas misten en na alles te hebben nagezocht kon hij niet ergens anders zijn dan in de pin automaat in de bank waar hij zou moeten liggen want hier krijg je eerst je geld dan de bon en dan moet je drukken op einde en krijg je je pas terug . we waren wat later aan tafel , na het eten hebben we gebelt met de rabo bank en de pas laten blokeren helaas was het beltegeoed ook meteen op dus moet ik weer nieuwe gaan kopen of er moet nog iets komen dan wat je moet activeren zou het niet weten ,

daarna toch nog ff in de bar gezeten en wat gedronken op de hopelijk goede afloop er van en aks het niet zo zou zijn dan gaan we met de pet rond

hee tot zo van ons in DATONG morgen hopelijk meer

grt Annette en Peter vanuit china

klaar voor de strijd

zo lekker al opgestaan en zit nog ff achter de pc om het laatste in Beijing te typen naar jullie we gaan zo genieten van een chinees ontbijt en dan vertrekken we naar het station waar aldaar de reid gaat beginnen in de trein .

we hebben al een hele bende ingeslagen voor onderweg zodat we zelf kunnen bepalen wat we eten en drinken aldaar . weet niet wat ik me er allemaal moet bij voorstellen maar over enekele uren zullen we het weten .

we vertrekken nu naar Datong en gaan naar het volgende hotel heen .

Hongqi Hotel 11 Zhanqian Street, Datong, de provincie Shanxi
Tel: 0352 tot 5366666 0352 tot 5366111 http://www.hongqihotel.com

er is arco in de trein maar weet niet wat ik me daar dan van moet voorstellen het kan alle kanten op .

gisteravond is het nog aardig laat geworden in de bar van het hotel waar we iedere avond met een klein gezelschap zitten aan de ........

groeten uit china van Annette en Peter

laatste dag in Beijing

Vandaag begonnen we met een kleine bus toer na weer een paleisje waar je u tegen kunt zeggen erg mooi en opgeruimd zelfs nog gezongen met de lokale mensen daar en toen ik een foto wilde maken en op een bankje wilde staan hielp me een chines vrouw er boven op te komen en daarna wilde ze hebben dat ik met haar ging dansen in een kring waar ook al andere nederlandse mensen danste .

het hoogste punt toen bereikt en de buda gezien en nu moet ik me geluk niet op kunnen haha .

in de middag gingen we naar een chinese family die on had uitgenodigd in zijn huis en daar voor alle gasten een maaltijd bereide .

daarna gingen we in de riskja door de buitenwijken waar de chinezen wonen en sloten de dag af met een bezoek aan de lokale markt die erg mooi en indrukwekkend was .alleen moet ik toch noch wel even zeggen dat ik ben opgelicht door iemand die me roebels terug gg in plaats van chinese yen maar ok is over heen te komen ik geef ze aan het kamermeisje is die ook weer gelukkig er mee . vanavond in eeen erg groot warenhuis inkopen gedaan voor de trein resi en vervolgens wat gegetn in een chinese tent erg lekker .

we kwamen daar ook nog meer gasten tegen van onze reis dei oook daar wat gingen eten het smaakte ook erg lekker .

we namen nog een afzakkertje en gingen toen vrolijk naar bed heen waar manma binnen 10 miunuten al in droomland was .

liefs pa en ma

het hemelse plein

Hai Luitjes

eindelijk weer ff verbinding met de sit china doet erg moeilijk om bepaalde sites te krijgen en als het al lukt bij sommige dan is het erg langzaam en niet te doen . ook de verbinding is erg traag en duurd erg lang maar ik geef niet op en blijf door proberen .

bedankt voor de reakties die ik al gekregen heb op deze sit en ook de felicitaties met onze trouwdag .wil straks nog proberen wat foto,s er op te zetten maar kan het niet beloven .

vandaag dus zoals gezegt naar het hemelse plein en naar de verboden stad erg indruk wekkend en veel chinezen daar .daarna na het theater voor een voorstellng van kung fu .

een erg mooi verhaal over een kung fu vechter die door zijn moeder naar de moniken is

gebracht en zijn moeder nooit meer heeft gezien .

zou nog wel een veel langer verhaal kunnen schrijven maar heb nog beloofd de foto,s te plaatsen en over een paar uur moet ik er al weer uit vandaar dat ik het niet zo uitgebreid ga doen maar kom er nog wel op terug dat beloof ik .

groeten Peter en Annette in China

de Muur

Hai luitjes

hier dan weer ff iets uit china vanmorgen weggegaan met de zon hoog aan de hemel en erg veel zin in deze dat naar een fabriek waar ze mooie producten maken met koper en emaile en helemaal handwerk .dat loopt van beelden schilderijen tot potten en noem maar op . ik het heb hele proces er op staan dus als het kan zal ik er wat foto,s van op zetten . daarna vertrokken voor de lunch en toen de klim der kampioenen de MUUR . ook dit was weer een echte belevenis met vele hoogte punten met name de klim er van nee dat is niet leuk meer in mam is hoger gegaan dan ik om dat ik me knie wat wil sparen en we nog veel tochten voor de boeg hebben .toen ma weer terug was hebben we samen een biertje gedronken op een terasje waar een mede reisgenoot huub me vertelde een pet te hebben gekocht en vreselijk trots was dat het van 120 hem kreeg voor 60 vik moest er om lachen en vertelde dat ik eens zou kijken wat hij mij ging kosten en wat denk je ik kreeg hem voor 20 hahahah .nee dat zat hem niet lekker en hij kocht er toen ook weer een en zei dat ze hem nu maar 40 kosten haha . vanavond gingen we echte peking eend eten in een plaatselijk restaurantje en daar kwam hij er weer op terug dat hij nu er een zou krijgen van de reisleidster maria en dat hij dan 3 petten zou hebben voor 80 haha dus nog steeds niet zo laag als ik hahaha .

de peking eend was erg lekker en daarna zijn we nog ff in de lobby wat wezen drinken met een klein gezelschap en toen naar bed gegaan en gezorgd dat dit nog weer ff op de site kwam te staan . ik weet dater nog niet veel foto,s opstaan maar moet ze eerst verkleinen en dan duurd het erg lang alvorens ze er op komen dus doe me best er voor maar kan niets beloven .

hee luitjes rustig aan he groeten en liefs uit china

eindelijk in het hotel

Zo eindelijk nu in het hotel en ff een gratis reisje gescoord omdat de kamers nog niet klaar earen zijn we naar het olympische plein geweest waar wel een paar duizend chinezen zijn los getrokken

overal chinezen ik wil proberen er ook wat foto,s bij te doen maar de upload is erg laag we zitten op 6 hoog .

veel tijd hebben we nu niet meer het is nu kwart over 4 in de na middag en ik moet nu nog douchen en om 5 uur mee met de chineze gids om te pinnen want dat is me op het vliegveld niet gelukt .

hee luitje tot vanavond want dan schrijf ik noe wel weer een stukje er op

gr pa en ma uit china

pssmsen lukt me nog niet moet nog ff kijken hoe ik de provider krijg

hongkong airport

hai luitjes

zoals beloofd vanaf honkong airport ff de groeten en mischien als er tijd voor is een foto van ons .

de vlucht is goed verlopen wel wat turbulentie en geschommel en we zijn blij dat we weer op de grond staan

het eten en drinken is prima aan boord en we gaan nu zo over stappen op een ander vliegtuig

en gaan we door naar beijing we hopen dat we een leuke groep hebben waar we de komende week mee rond zullen trekken .

zo nu ff snel een foto er bij plaatsen en dan zien we het verder wel

groeten van pa en ma in china

laatste dag in holland voor vertrek

zo de laatste dingen zijn nu bijna gedaan en we zijn nu aan het aftellen om te vertrekken naar china .morgenvroeg worden we naar het station gebracht en gaan we met de trein nu rechtstreeks naar schiphol waar we eerst moeten zien dat we de paspoorten terug krijgen anders kunnen we niet vertrekken .

vanmorgen hebben we samen nog met de kids gegeten en heeft ma voor de laatste keer Duke eten gegeven envoor Jayden beschuiten gesmeerd .

oma had het niet goed gedaan het waren vol koren beschuiten en er zaten volgens Jayden pukkels op en die luste hij niet .Dus Oma kon andere maken want hij at ze niet op .

vanmiddag nog even een site toer gemaakt door den Bosch en diverse snelwegen gezien en 2 transferiums en van een gebruik gemaakt .

na een kort verblijf in het centrum zijn we naar de rompert gegaan waar de speelgoed winkel goedkoper was dan in de stad .

de kids zijn naar de verjaardag van een buurmeisje en ma maakt het eten klaar voor de bups en kan eerst nog ff naar de winkel want cyn had geen aardappelen en koffie melk meer in huis .

we gaan straks eten en het volgende verslag zal vermoedelijk uit hongkong komen waar we een tussen stop hebben van 2 uur .