peterinchina.reismee.nl

de treinreis naar DATONG

vandaag iets later opgestaan om aan de trein reis te beginnen van een paar honderd km van BEIJINg naar DATONG .

op het station aangekomen natuurlijk een grote mensen menigte dat wil je niet weten zo groot er komt geen einde aan maar BEIIJING heeft natuurlijk dan ook 18 miljoen mensen dus is het niet zo gek dat daar dan ook zo veel mensen op het station staan die allemaal met de trein mee willen .

onze plaatsen waren gereserveerd en uiteindelijk na een paar chinezen te kennen hebben gegeven dat ze verkeerd waren en op onze plaatsen zaten konden we allemaal na een beetje ruilen toch bij de eigen partners zitten .

onderweg stelde niet zo vel voor het was smog mistig dus het uitzicht was niet van dien aard dat het de moeite waas om foto,s te maken vanuit de trein en dat heb ik dan ook niet gedaan .

in de supermarkt hadden we gister heerlijke noedel bakken gekocht en ander vreterijen die goed van pas kwamen .

onderweg kwamen ze regelmatig aan met eten en snuisterijen en ma kocht nog een massage apparaat die bij de minst gerinste aanrakein al ging trillen hahahaha

ma ging wat kaarten met medepassagiers en ik heb wat zitten spelen met me nieuwe telefoon en met de labtop .toen ik iedere keer in slaap viel heb ik hem maar uit gezet was veels te bang dat ik zou slapen en de labtop zou laten vallen .

eindelijk was de trein reis afgelopen en kwamen we in DATONG waar aldaar we aan de overkant van het station het hotel hadden waar we even later de sleutel kregen en we ons konden fris maken en gereed voor het diner .

shit opeens kwamen we er achter dat we onze pin pas misten en na alles te hebben nagezocht kon hij niet ergens anders zijn dan in de pin automaat in de bank waar hij zou moeten liggen want hier krijg je eerst je geld dan de bon en dan moet je drukken op einde en krijg je je pas terug . we waren wat later aan tafel , na het eten hebben we gebelt met de rabo bank en de pas laten blokeren helaas was het beltegeoed ook meteen op dus moet ik weer nieuwe gaan kopen of er moet nog iets komen dan wat je moet activeren zou het niet weten ,

daarna toch nog ff in de bar gezeten en wat gedronken op de hopelijk goede afloop er van en aks het niet zo zou zijn dan gaan we met de pet rond

hee tot zo van ons in DATONG morgen hopelijk meer

grt Annette en Peter vanuit china

Cynthia en Jayden

Wat een pech heb je deze week, eerst wordt je opgelicht en nu weer dit.... Ben benieuwd naar de afloop. Denk er verder maar niet te veel bij na, shit happens.

Jayden heeft al 2 dagen geen luier meer aan en het gaat heel erg goed. Hij heeft tot nu toe 1 ongelukje gehad.
Nu gaan we een boterham eten. Veel plezier vandaag en pas goed op....

groetjes en een kus van ons.

Jayden

v vn bnmbnhnhchchfgfgfvbbvbbbbn n n n nh j jj k kivjuvj nn n n

michel en joyce

hey pa en ma,
jullie hebben wel pech,
en hoe gaat het nu verder dan hebben jullie wel geld,
ander verkoop je je camera chineesen zijn daar gek op hahahaha,
liefs uit het warme almelo