peterinchina.reismee.nl

SHANGHAI

we zijn in shanghai aangekomen en ben net in het hotel en hoera weer internet dus kunnen we weer ff iets mailen en wat foto,s er op zetten .

vanmorgen begonnen met een ronddleiding in een zijde fabriek waar we de uitleg kregen over de rups de stadia,a van ontwikkeling en de uiteindelijke zijde en de eind producten .

niet zo intersant als je het al een paar keer hebt gezien en alles weer het zelfde is .ook miste ik veel in de uitleg en ben dan ook na de uitleg toen we een uur mochten rondlopen daar zelf op onderzoek gegaan een beetje en kwam er achter dat bezoeken aan dat soort dingen het mogelijk maakt dat je een vergunning krijgt voor een rondreis hier in china .

buiten gekomen zag ik een 20tal bussen uit china die ook naar de fabriek gingen maar uit china zelf kwamen dus ik mee lopen met die mensen en zal al meteen een betere uitleg visueel met beelden en kleine makettes en grote weef getouwen .

in de winkel heb ik de prijzen wat vergeleken en kwam er achter dat hier het veel goedkoper was dan voor ons een voorbeeldje zijn een sjaal die 400 yen kosten en aan de chines kant 190 yen ook een stropdas die 180 koste was aan de chineze kant 60 yen .

vandaar uit naar shanghai gegaan en daar zoveel moois gezien onderweg was bijna niet te filmen zo mooi in shaghai aangekomen eerst weer ff een tuin bezocht met veel natuurschoon en daarna mochten we zelf even ronslopen en dat hebbeb we gedaan maar ook veel foto,s gemaakt en gehandeld .ik heb er nog een telefoon bijgekocht een iphone voor een habbekrats en een 20 tal boeda,s in verschilende grote en materiaal ,

de tijd was veels te kort want iedereen was nog lang niet uitgewinkelt nu zitten we in het hotel ff douchen en dan gaan we naar de city voor een tocht in de nacht en we zien dan verder wel wat we daar kunnen gaan doen dan .

totzver ff dict berichje kon straks met foto,s en wat geschrevene terug

annette en peter in china

Pascal

Hoi Peter, Voordat je naar China vertrok hebben we het over een i-phone gehad, zou je even willen laten weten wat een i-phone 4 kost, zodat je er een voor me mee kan nemen! en werkt ie wel in Nederland?

Pascal

oja, veel plezier nog en tot zondag.

ook de groetjes van Cyn en the little kids.

Corrie van Rijn

Hoi Annet en Peter,
Heb je weblog gevonden. Zijn jullie al een beetje bijgekomen van de reis ? ik ben nog steeds met China bezich.De fotos al 3 keer bekeken en enkele doorgestuurd naar Ron en Ton. De Hartelijke groeten van mij en tot mails. Corrie