peterinchina.reismee.nl

aangekomen in SUZHou

Hai luitjes

hier weer even de groeten ui CHINA van ons we hebben vandaag het erg naar onze zin gehad en zijn begonnen vanmorgen met het bezoek naar een parel kwekerij waar we een parel kregen net uit de oester en natuurlijk lag daar een mooie ketting die met annette mee naar holland wilde he kon er niet onder uit komen dus nadat we bijna weg gingen de deal rond gemaakt met de verkoopster . ze moest bijna huilen want ik had erg me best gedaan met het afdingen van de prijs .tijdens de rondleiding ben ik ondeugens als ik ben en al 3 keer zoiets gezien van parels kweken een lokaal marktje opgegaan waar ik veel foto,s en film heb gemaakt .daarna gingen we ergens weer lunchen aam een grote ronde tafel met draai plateau met allerlei gerechten zoveel als je maar wilt hebben .

daarna zijn we vertrokken naar een prachtige mooie tuin waar we kunt kultuur en muziek hebben gehoord en gezien .prachtige bonzai bomen en struiken en alles mooi en chinees natuurlijk aangelegt .

vervolgens een klein dorpje bezocht en daar in de chines jonk gegaan en een rondvaart gemaakt en onderweg genoten van al het mooie dat we tegen kwamen .

ik zal proberen het er zometeen op te zetten want vanavond hebben we geen vast programma maar gaan wel samen naar de pizzeria dat een welkome afwisseling is voor al dat chinese food .

zo dit was een beetje in vogelvlucht het gebeuren van vandaag en hopelijk komen er de foto,s dan bij als welkome afwisseling van het vertelde .